maandag 21 april 2014

Oud Hollands is ook modern

Soms heb je een idee voor een nailart, je weet dat het beestje en naam heeft, maar geen idee wat. En dat om 5 uur in de ochtend ;) Dus tablop aan en googlen maar. Na letterlijk uren zoeken had ik gevonden wat ik zocht en het heet dus: Staphorster stipwerk! (Zie eerste foto) vroeger zag je het veel op melkbussen, krukjes, dienbladen en op de lagere school maakte je met handenarbeid hele schilderijen ermee. Ik wil altijd graag als ik een nailart idee heb eerlijk zijn waar ik het vandaan heb of zoals deze de oorsprong van het idee ben ik soms langer bezig met het zoeken waar het vandaan komt dan het maken, maar dat vergiste ik mij aardig in bij deze nailart.

Normaal heb je een zwarte ondergrond en gebruik je de kleuren: rood, blauw, geel, groen en wit (wat ik volgende keer ook zeker ga doen! ) nu had Ik mijn nagels gelakt voor de swatch van de nieuwe voorjaarscollectie van China glaze en dat waren toevallig 5 kleuren waardoor ik dus het met knallende kleuren gedaan heb.

Mijn voorbeeld was een bloemvorm die heel veel terug komt in de originele patronen.
Ik maakte gebruik van mijn grootste en kleinste dottingtool. Je begint met een grote stip in het midden, daarom heen 8 kleine. Dan met de grote 6 grote stippen eromheen en tussen de 6 grote telkens 1 kleine. Voor elke ronde die je doet gebruik je een andere kleur en in de laatste ronde gebruik je voor de grote een andere kleur dan de kleine.
Het kost even wat tijd maar dan heb je ook wat!

6 opmerkingen:

  1. Wat een kunstige nailart. Je hebt me zeer zeker geinspireerd. Want het toeval wil dat ik vrijdag een bord kreeg met dit stippenwerk! Echt zo apart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Nu weet ik dus hoe ik op het idee kwam ;) Door telepathie ;)

      Verwijderen
    2. Ja ons lijntje loopt synchroon!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke nailart; ik vind de kleuren ook zo goed matchen met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen