zondag 14 april 2013

Muts voor dochterlief

Voor het eerst sinds lange tijd heb ik gehaakt. Mijn dochter wou een muts van licht groen en turquoise. Al snel had Ik een idee ging overleggen en we hadden een plan. Niet te strak, dus een ribbelrand. Rij van 15 vaste en dan telkens in de voorste lus alleen haken tot je de gewenste lengte bereikt heb. Hij moet groot genoeg zijn om rond je hoofd te passen maar dat mag je krap nemen, want door het ribbel patroon zit er rek in. Dan maak je dit vast in het rond.

Voor het middendeel wouden we beide kleuren gebruiken en vonden alle 2 gelijk de Granny stripe erg leuk. De Granny stripe is heel makkelijk als je stokjes kan haken ;) 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes is de versie die ik de eerste 4 rijen (elke kleur 2 rijen) gebruikt heb. Daarna ging ik over zonder de losse tussen omdat het op dat gedeelte al minder mee hoefde te rekken.

Het laatste gedeelte is en deel stokjes (3 rijen) en daarna over naar vasten. Dit deed ik om de steekgrote geleidelijk kleiner te laten worden. Hier ga je minderen net zo lang tot hij bijna dicht is en het laatste stukje draai je hem binnenste buiten om hem aan de binnenkant af te werken. Heb je nog losse draadjes die dan nog even weg werken en klaar!

1 opmerking: